۱۳۹۳ مرداد ۱۷, جمعه

پشت پرده مذاکرات غیر منتظره اخیر تهران و واشنگتن

بر خلاف آنچه که در رسانه های عمومی آمده،مذاکرات اخیر ژنو نه بخاطر تسهیل راههای توافق اتمی،بلکه بمنظور همکاری های مشترک رژیم تهران با آمریکا،جهت سرکوب داعش در عراق انجام گرفته است.
حاصل این توافق حملات هوایی هدفمند جنگنده های آمریکایی علیه مواضع داعش در عراق بوده است.
-عمده توان نظامی برونمرزی جمهوری اسلامی در سوریه ،صرف حفاظت از حکومت بشار اسد ،در مقابل نیروهای افراطی ،چون القاعده داعش و سلفی ها میگردد .در نتیجه فراخوانی این نیروها از سوریه ،جهت مقابله با داعش در عراق ممکن نبوده ،لازم است آمریکائیان نیروهای زمینی ،متشکل از از نیروهای عراق ،سپاه قدس و کردها را ،با جنگنده های خود پشتیبانی نمایند.
-بعلت پیوستن نیروهای زبده ارتش صدام به داعش وهمچنین عزیمت نیروهای تندروی اسلامی از قطر و عربستان وبرخی کشورهای غربی به عراق و سوریه و نیز پیوستن نیروهای داعش اولیه که برای حصول به مقاصدی از سوی آمریکائیان در اردن(قریب دو سال پیش) اموزش و تمرین های ویژه نظامی دیده اند، موجب گردید ،مردم منطقه، بالاخص عراق ،با نیروهای زبده ای مواجه شوند ،که با خشونت تمام خواهان اجرای شریعت در سرزمین های اسلامی و حصول به خلافت واحد اسلامی هستند.
-قبل از آغاز فتنه داعش در عراق، جمهوری اسلامی دعوت به همکاری از سوی مقامات آمریکایی در سرکوب این نیرو ها را نپذیرفتند.هدف جمهوری اسلامی ازعدم اقدام مناسب و مقابله با پیشروی داعش در عراق،تا حد نزدیکی به مرزهای ایران ،این بود ،که همانند 8 سال جنگ ایران و عراق،احساسات ملی و میهنی مردم ایران ،به پشتیبانی از حزب الله رژیم در جبهه ها را،به وحدت و یکپارچگی و تقویت جمهوری اسلامی متمرکز نموده، به محض نزدیکی نیروهای داعش به مرزهای ایران ،نوعی اتحاد ملی میهنی بین ایرانیان ،در مقابله با داعش بوجود آورند ،که لازمه این اتحاد،دفاع از نیروهای مسلح رژیم و در راس آن سپاه قدس بوده است.
-طرفین در ژنو همچنین به بررسی آخرین مواضع خود در مقابل مسئله اتمی و رفع تحریم های اقتصادی پرداخته ،مسئله تضمین بقای رژیم توسط آمریکا و نیز قبول شرایط آمریکا برای توافق هسته ای، بمنظور بهره برداری تبلیغاتی کاندید دمکرات ها، در انتخابات ریاست جمهوری و عدم انتخاب ریس جمهوری از جمهوری خواهان ،که همواره تا حدودی مخالف رژیم تهران عمل کرده اند ،تاکید دوباره نموده ،خواهان نهایی شدن توافقات ،در مذاکرات هیات ایرانی، بسرپرستی روحانی در اجلاس آتی مجمع عمومی در نیویورک شدند.
با توجه بمراتب فوق باستحضار هموطنان میرساند:
با توجه به حضور فرستاده ویژه خامنه ای در مذاکرات اخیر ژنو ،بنظر میرسد .در خصوص توافقات اتمی ،تمام جناح های حاکمیت ،اتفاق نظر داشته و اگر اختلافی بروز میدهند .جنگ زرگری جهت مصرف داخلی می باشد.
-حضور نماینده خامنه ای درین مذاکرات ،نشاندهنده بحرانی بودن اوضاع اقتصادی در داخل ، نیاز رژیم به منابع مالی،جهت تقویت مالی و نظامی گروههای تروریستی وابسته به رژیم در منطقه و ایجاد گشایش مالی در داخل ،بمنظور جلوگیری از شورش تهیدستان بوده است.
-بدیهی است در چنین توافقاتی ،طرفین به منافع خود می اندیشند و بدان میرسند. آنچه مثل همیشه مغفول می ماند، منافع مردم ایران است ،که همواره طی حاکمیت سه دهه و نیم گذشته جمهوری اسلامی ،خرج بقای رژیم و تدام حاکمیت موجود گردیده است.این حالت شبیه سرنوشت جاری مردم غزه است ،که بازیگران اصلی آن ،اعم از رژیم اسلامی،حماس و بازهای اسرائیل به بهای کشتار مردم بیگناه ،به مقاصد سیاسی و منافع کلان خود میرسند.
در چنین اوضاعی که همه چیز علیه منافع ملی مردم ایران و بالعکس به نفع بقای رژیم اسلامی در جریان است. آنچه که ایران و ایرانی را از بن بست ضد ملی موجود نجات میدهد ،خود آگاهی ملی ایرانیان از سرنوشت خود ،با توجه به پیشینه های تاریخی می باشد.در چنین ایامی در کمین نشستن ،جهت استفاده بهینه از فرصت ها ،با انجام نافرمانی های مدنی و سرانجام خیزش عمومی ،تنها راه نجات ایران و ایرانی ازین وضعیت انیرانی می باشد و بس.

کمپین سفارت سبز
دفتر مرکزی اسلو- نروژ
مرداد 1393 اوت 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر