۱۳۹۲ شهریور ۲۴, یکشنبه

سخنگوی شورای ملی : هوشیاری در مبارزه، شرط لازم برای پیروزی است

نظام مستبد و تمامیت خواه جمهوری اسلامی با اتخاذ سیاست های قرون وسطایی در طی سی و چهار سال گذشته، هر صدای آزادیخواهی را با بکارگیری روش های مختلف از زندان و شکنجه، اعدام و قتل های گروهی در درون کشور تا ترور فیزیکی در برون از مرزهای کشورمان سرکوب نموده است.
هنوز زخم قتل های دهشتناک دکتر شاپور بختیار، داریوش و پروانه فروهر، عبدالرحمن برومند، شهریار شفیق، محمد مختاری، هایک هوسپیان مهر، رضا مظلومان، سلاخی ناجوانمردانه فریدون فرخزاد، بمب گذاری آمیا، ترور میکونوس، ماجرای اتوبوس ارمنستان و همه دیگر جانباختگان راه آزادی و انسانیت توسط عوامل جمهوری اسلامی بر بدنه جنبش آزادیخواهان ایرانی التیام نیافته است.
قلع و قمع شدید دانشجویان معترض کوی دانشگاه تهران هیجدهم تیرماه ۱۳۷۸، نسبت به بسته شدن روزنامه سلام به دلیل فاش نمودن نقش سعید امامی در قتل های زنجیره ایی و نیز قدرت سیاسی پشت پرده ی اطلاعات جمهوری اسلامی، توسط رژیم ولایت فقیه منجر به کشتار شمار زیادی از آنان گشت.
همه تلاش و هم و غم من از ابتدای بروی کارآمدن این نظام مستبد، یاری دادن به همبستگی و همیاری هم میهنانم بوده است. اما تحولات چندساله اخیر در ایران، نسل جدیدی را وارد صحنه مبارزات مدنی کشورمان کرده که به دور از هرگونه وابستگی ایدوئولوژیکی، تنها به ایران و ساختن آینده ایی شایسته ملت بزرگ ایران، می اندیشد.
پس از سرکوب و ضرب و شتم معترضین به دور از خشونت واقعه خرداد ۸۸، اعدام و زندانی کردن کنشگران سیاسی ـ مدنی، نسلی دیگر به برون از مرزهای کشورمان مهاجرت نمود و باری دیگر صدای آزادیخواهان رو به خاموشی رفت. در چنین شرایط حساس سرنوشت ساز و تاریخی سرزمینمان، از همه نیروهایی که بر یافتن راهی به دور از خشونت و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر تاکید دارند، دعوت نمودم تا همگام با نیروهای سیاسی - مدنی درون مرز، برای تشکیل شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد در مقابل حکومت تمامیت خواه جمهوری اسلامی، با یکدیگر همکاری نمایند.
پس از گذشت دوسال گفتگوهای پی در پی و رایزنی های گوناگون با همه نیروهای مبارز ایرانی، مجمع موسس شورای ملی ایران به تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ خورشیدی در شهر پاریس نه با « دعوت و گزینش » بلکه با برگزاری یک « انتخابات آزاد » تشکیل و تاسیس شد. هرچند بسیاری براین باور بودند که برگزاری انتخابات آزاد برای تشکیل مجمع موسس، راه را برای ورود نیروهای فرافکن باز می گذارد، ولیکن کمیته هماهنگی پایبند به آرمان محوری منشور شورای ملی ایران، با قبول پرداخت هزینه های ممکن در این مسیر پرفراز و نشیب، برگزاری انتخابات آزاد را به دعوت و گزینش ترجیح داده و مجمع موسس شورای ملی ایران را آبرومند برگزار نمودند.
اکنون چهارماه از تاسیس شورای ملی ایران می گذرد، عده ایی در درون شورای ملی برآن شدند تا در مقابله با اساسنامه و آیین نامه داخلی شورا با ایجاد هرج و مرج، با اتهام زنی و فرافکنی و اتلاف وقت در پیشبرد کارها، در مقابل پا گرفتن این نهاد نوپا بایستند و با موازی سازی این نهاد فراحزبی و فراجناحی را به نام « طرفداران اینجانب » برهم زنند.
با دریافت اسناد گوناگون از مراجع معتبر، به آگاهی شما می رسانم که جمهوری اسلامی با پرداخت هزینه های گزاف پس از سه دهه ترور و کشتار در خارج از کشور به سیاست های جدید دیگری همچون ترور شخصیتی، افترا و تهمت زدن به دیگری و ایجاد شکاف اقدام نموده است.
بار دیگر از همه شما مبارزین راه آزادی و انسانیت دعوت بعمل می آورم تا فریب عوامل این نظام فریبکار را نخورده و دست در دست هم با باور به منشور شورای ملی ایران برای رسیدن به آزادی و احترام به انسانیت کوشا باشیم.
چه آنها که غرض ورز هستند، چه آنها که تجارت سیاسی خود را در خطر می بینند، چه آنها که عوامل مستقیم و یا غیر مستقیم نظام جنایتکار جمهوری اسلامی هستند و چه آنها که از نام اینجانب برای تخریب این جنبش ملی در تلاش و تقلی هستند، بدانند که شورای ملی ایران به جلو حرکت می نماید و من بعنوان سخنگوی این نهاد فراحزبی و فراجناحی همچنان باورمند به منشور شورای ملی ایران، همراه و همگام با یاران آزادیخواه درون و برون مرزهای کشورم تا برگزاری انتخابات آزاد در ایران می ایستم و مبارزه را تا پیروزی نهایی ادامه می دهیم.
افق سیاسی من، گذر از شرایط کنونی در چارچوب نافرمانی های  مدنی به دور از خشونت و آشتی ملی برای گذار به فردایی بهتر برای مردم کشورم ایران است. و هیچ نیرو و قدرتی نمی تواند اندیشه آزادیخواهی را حذف و یا نابود نماید.
 خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

۱۳۹۲/۶/۲۵

Read more