۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

سخنگوی وزارت امور خارجه : تابعیت دوگانه خلاف قانون است

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: تابعیت مضاعف خلاف قانونی است و اگر اطلاعاتی در رابطه با تابعیت دوگانه برخی مسئولان داشته باشیم به مسئولان مربوطه ارائه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه با اینکه آیا وزارت خارجه آمار و اطلاعاتی از تعداد مسئولان دارای تابعیت دوگانه در اختیار دارد، گفت: تابعیت مضاعف خلاف قانون اساسی است و جزو کارهای مجاز محسوب نمی شود که ما بررسی کنیم چه کسانی تابعیت دوگانه را کسب کرده اند.

وی افزود: دستگاههای مربوطه به وظایف خود در این رابطه عمل می کنند و این موضوع به عهده وزارت امور خارجه نیست اما اگر اطلاعاتی در این خصوص به دست بیاوریم در اختیار مقامات مربوطه قرار خواهیم داد.

لازم به توضیح است که صحبتهای آقای رامین مهمانپرست فرافکنی مشکلات ، بی کفایتی و بی لیاقتی مدیران موجود در دستگاه دیپلماسی کشور می باشد زیرا ایشان از وجود اداره تابعیت و امور پناهندگان در وزارت امور خارجه بی اطلاع است و نمی داند که یکی از وظایف این اداره بررسی و تحقیق در باره ماده 989 قانون مدنی و تابعیت مضاعف ایرانیان می باشد .

Read more