۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

حالا دیگر سپاه هم هشدارهاى خامنه اى براى «حفظ وحدت میان مسئولان تا انتخابات آینده» را جدى نمى گیرد.

محمود احمدی نژاد، بار دیگر به ردصلاحیت کاندیداها در انتخابات نظام پزشکی واکنش نشان داد. او با بیان اینکه نظام پزشکی، یک نهاد صنفی است، به دخالت نهادهای امنیتی، اطلاعات و سپاه پاسداران در انتخابات این تشکل اعتراض کرد. احمدی نژاد پیش از این هم در اعتراض به رد صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی گفته بود که انتخابات از نظر او باطل است. این در حالیست که رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، در واکنش به این اظهارات احمدی نژاد، ضمن تایید دخالت این نهاد نظامی در انتخابات صنفی نظام پزشکی تاکید کرد که این دخالت قانونی بوده است. از سوی دیگر «شبکه ایران» با اعتراض به دخالت سپاه در سیاست ٬ از علی سعیدی به عنوان «محتسب» سپاه یاد کرد و نام برخی سایت‌های وابسته به این نهاد نظامی را فاش کرد. این سایت وابسته به دولت روز یکشنبه (ششم اسفند) این انتقاد‌ها را در قالب یادداشت تندی علیه رسول سنایی‌راد٬ معاون سیاسی سپاه منتشر کرده است.
براساس گزارش خبرگزاری فارس رسول سنایی راد که در جمع فرماندهان سپاه استان سمنان سخنرانی کرده بود با اشاره به رفتار سیاسى محمود احمدى نژاد گفته است : «عده‌ای دچار انحراف آشکار شده‌اند و با شعار برافراشتن پرچم عدالت و مبارزه با فساد به دنبال حفظ قدرت به هر قیمتی هستند» وى دولت را به آغاز  «حرکتی انتخاباتی و سیاسی» متهم کرد. سردار سنایى راد با تشریح «روان‏شناسی سیاسی فردی که دچار خودشیفتگی سیاسی شود»، ادامه می دهند که : «این فرد خود را برتر از دیگران می‌داند، نقدپذیر نیست و حرف دیگران را نمی‌پذیرد و دچار توهم شده و با دنیای واقعی و واقعیت ارتباطش را قطع می‌کند و می‌گوید آنچه من می‌گویم، معیار حق است.» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نامه اخیر محمود احمدی نژاد به رهبر جمهوری اسلامی که در آن برخلاف نامه نمایندگان مجلس، حاضر به عذرخواهی از وی نشده بود گفت: «کسی که مدعی است ما به مقام معظم رهبری ارادت داریم؛ در فضای خودشیفتگی حاضر به نامه نوشتن برای عذرخواهی نمی‌شود، این تناقض را نمی‏تواند پاسخ دهد.» سنایی راد گفت که رهبر جمهورى اسلامى از این وضعیت متأثر است و «هر کس تأثر مقام معظم رهبری را دیده باشد، باید بلرزد که ایشان فرمودند در قضایای اخیر من هم خودم متأثر شدم و هم برای مردم و جامعه متأثر شدم و حضرت آقا قضیه اخیر را نامناسب، غیرشرعی، غیرقانونی، مغایر با اخلاق و قانون دانستند.» 
حجم انتقادها از رفتار احمدی‌نژاد به آن‌جا رسید که محمدعلی موحدی کرمانی٬ امام جمعه موقت تهران، خطاب به سران سه قوه چنین هشدار داد: "حضرت آقا فرمودند که فعلا نصیحت می‌‌کنم و من معتقدم ممکن است در مرحله بعد چیزی بیش از نصیحت باشد".
Read more