۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

بیش از 30 دانشگاه کشور به فراخوان بهار اعتراضات دانشجویی بیست و پنج اردیبهشت ماه پیوستند

موج صدور بیانیه های دانشگاهها و تشکلات دانشجویی برای حمایت از بهار اعتراضات دانشجویی بیست و پنجم اردیبهشت ماه همچنان ادامه دارد. بنا بر اخبار انتشار یافته در صفحه رسمی فیس بوک بیست و پنجم اردیبهشت ماهجمعی از دانشجویان دانشگاه های ، چندگانه قزوین ، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی شمال ، جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی سمنان ، دانشجویان سبز دانشگاه آزاد مشهد ، جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان ،جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه تربیت معلم کرج با صدور بیانیه هایی مجزا به این حرکت اعتراضی پیوستند.
بنا بر این گزارش دانشجویان قزوین ضمن حمایت از این حرکت اعتراضی خواستار پیوستن اقشار مختلف به این اعتراضات گشته اند در این بیانیه آمده است که :« دانشجویان همیشه صدای اعتراض کارگران،معلمان و تمامی اقشار جامعه بوده اند و ایجاد فضای امنیتی در دانشگاهها در واقع برای خاموش کردن این صدای اعتراض بوده برای همین 25 اردیبهشت روز اعتراض و اعتصاب سراسری دانشجویان درتمام دانشگاههای ایران بر علیه فضای امنیتی در دانشگاهها اعلام شده است. ما دانشجویان دانشگاه ازاد واحد باراجین، دانشگاه بین الملل قزوین، دانشگاه ازاد واحد نواب، دانشگاه پیام نور قزوین، دانشگاه دهخدای قزوین، دانشگاه تربیت معلم قزوین، حمایت خود را از این فراخوان اعلام کرده و همینطور اعلام می کنیم که ما نیز در 25 اردیبهشت تمام کلاسها را تعطیل کرده و در میدان قلم دست در دست هم جمع می شویم و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدهیم و خواهان برچیده شدن حراست و بسیج و تمام ارگانهای سرکوب در دانشگاهها هستیم. همچنین ما دانشجویان دانشگاههای قزوین تمامی جوانان، زنان، معلمان، کارگران، پرستاران و تمام مردم را به حمایت از دانشجویان فرا می خوانیم و از آنها می خواهیم که همراه دانشجویان 25 اردیبهشت را بر علیه فقر، تبعیض، استبداد و اعدام ،به روز فریاد سراسری تبدیل کنیم.» همچنیندانشجویان سبز دانشگاه غیرانتفاعی شمال در طی بیانیه ای اعلام نمودند که در اين روز ضمن امتناع از حضور در كلاسها از مسير ورودي دانشگاه تا دانشكده علوم انساني به پياده روي خواهند پرداخت .
در این بیانیه آمده است که « ما دانشجويان دانشگاه غیرانتفاعی شمال با ساير دوستانمان در سراسر دانشگاه هاي كشور همراه مي شويم تا بار ديگر به ديكتاتورها اعلام كنيم كشتار، زندان و برقراري فضاي امنيتي در كشور از جمله دانشگاه ها راه چاره نيست و شما تنها و تنها يك راه عقلاني در پيش رو داريد و آنهم شنيدن صداي اعتراض و درخواست هاي مردم مي باشد به همين مناسبت روز يك شنبه 25 ارديبهشت با دانشجويان سراسر ايران و زندانيان همراه شده و به اعتصاب سراسري مي پيونديم، در اين روز ما ضمن امتناع از حضور در كلاسها از مسير ورودي دانشگاه تا دانشكده علوم انساني به پياده روي مي پردازيم . از تمامي دانشجويان و اساتيد آزادانديش دعوت مي كنيم تا با شركت در اين حركت نمادين خواستار آزادي تمامي زندانيان به ويژه دانشجويان زنداني در سراسر ايران شده و مخالفت خود را با اختناق و خفقان موجود در سراسر كشور و خصوصا دانشگاه ها اعلام نمائيم. »
همچنین جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی دانشگاه سمنان از تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه سمنان و دیگر دانشگاههای کشور درخواست نموده اند تا با تعطیل کردن کلاسهای خود در روز 25 ازدیبهشت و با حرکتهای نمادین و ابتکاری یک بار دیگر اعتراض خود را به تنگ نظری ها تحجرها و اقتدار گرایی ها در محیط دانشگاه و جامعه اعلام دارند. در این بیانیه آمده است که
: «در پی انتشار بیانیه جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای اعتراض به امنیتی شدن فضای این دانشگاه در روز 25 اردیبهشت ماه و پیرو آن انتشار بیانیه جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه پلی تکنیک و همچنین فراخوان عمومی این دانشجویان در بیانیه خود از دیگر دانشگاه ها برای پیوستن به این حرکت اعتراضی که با استقبال گسترده فعالین دانشجویی دانشگاههایی مختلف مواجه شده است جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی دانشگاه سمنان نیز با حمایت قاطع خود از این حرکت اعتراضی اعلام می دارند که باشرکت در اعتصاب و اعتراض روز 25 اردیبهشت ماه این روز را به نقطه ی عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی تبدیل خواهند کرد. بدینوسیله از تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه سمنان و دیگر دانشگاههای کشور درخواست می شود تا با تعطیل کردن کلاسها در روز 25 ازدیبهشت و با حرکتهای نمادین و ابتکاری یک بار دیگر اعتراض خود را به تنگ نظری ها تحجرها و اقتدار گرایی ها در محیط دانشگاه و جامعه نشان داده و اعلام کنند که همگام و همراه با مردم در راه احقاق حقوق خود ایستادگی خواهند کرددانشجویان سبز دانشگاه آزاد مشهد نیز در بیانیه ای جداگانه از دانشجویان دانشگاه خود خواسته اند تا در ساعت یازده و نیم صبح 25 اردیبهشت ماه در صحن علنی دانشگاه خود دست به تجمعی اعتراض آمیز بزنند در بخش هایی از این بیانیه آمده است که : «امروز درحالي به سالگرد شهداي خرداد 88 نزديك ميشويم كه چشم انداز پيروزي جنبش بيشتر از هميشه روشن و شفاف به چشم ميخورد. چه خوب كه شنيديم دوستان و ياران دبستانيمان در دانشگاه تهران ما را براي اعتراض و اعتصاب سراسري در دانشگاه فراخوانده اند. مدهوشان و سرمستان از باده قدرت اين روزها تيغ در دست, دانشگاه سنگر هميشه آزادي را جولانگاه تاخت و تاز چكمه پوشان كردند.
چند صباحي است كه مسئولين دانشگاه هم براي سد كردن جريان به اصطلاح ”فتنه” در دانشگاه دست به كار شده اند و فضاي علمي و پژوهشي دانشگاه را تبديل به منابر آقايان طائب و قرائتي براي ريشه كني فتنه از دانشگاه ما كرده اند. دانشجويان و قشرآگاه را دست نشاندگان استكبار مينامند و فرياد وا اسفا و وا اسلاما سر ميدهند!!! شايان ذكر است كه نيروهاي امنيتي و ولايي در ساليان اخير بارها سعي بر اين داشتند تا با افزايش فشار و حمله به دانشگاه, گاه با چاقو و قمه همچون دي ماه 88 و گاه همچون امروز با سوءاستفاده از فعاليت فرهنگي در صحن مقدس دانشگاه, فعالين دانشگاه را از حيز انتفاع ساقط نمايند و خيال خام خويش را از جانب دانشگاه ما راحت نمايند . اما ما بلند تر از هميشه ميگوييم ”آقايان زهي خيال باطل” اما اين اقدامات تمسخر آميز در شرايطيست كه زوايا در راس نظام روز به روز افزايش ميابد. بحران بی‌سابقه درون حاكميت، نه‌تنها پس از بازگشت آقاي احمدی‌نژاد و پایان‌دادن به خانه نشيني 11روزه شان فروکش نکرده، بلکه خبرها ، حکایت از تشدید بیش از پیش این بحران و جدال در هفته ي گذشته و هفته اخير می‌کند. سران ريز و درشت يكي يكي به صحنه آمدند و به رئيس جمهور به اصطلاح منتخب روزهاي بعد انتخابات حمله كردند تا شايد از فشار و بحران بكاهند ولي نتوانستند. هر ناظر آگاهي كه اندكي صلاحيت انتقاد داشته باشد از آنچه امروز در فضاي سياسي ايران مي گذرد تنها يك نتيجه ميگيرد و آن شدت گرفتن زوال حكومت كودتا و پيروزي محتوم مردم است. با نظر به موضوعات فوق ما دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد اعلام ميكنيم كه عليرغم ميل آقايان ما پا پس نخواهيم كشيد .
دوستان! اين بيداري ماست كه هميشه بر كوس رسوايي اقتدارگرايان حكومتي كوفته است و امروز هم ميكوبد
. " آري " دانشگاه مرز ماست, پايداري رسم ماست”. لذا ما دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد, با ياران دبستانيمان در دانشگاه تهران و ساير دانشگاههايي كه تا امروز اعلام همبستگي با اعتصاب 25 ارديبهشت كرده اند , اعلام همبستگي ميكنيم و صداي اعتراضمان را به گوش مسولين ميرسانيم.وعده ما 11:30 صحن علني دانشگاههمچنین جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان ضمن حمایت از این حرکت اعتراضی از دانشجویان دانشگاه خود خواسته اند تا ساعت 12 ظهر با ایجاد تمجع در مقابل دانشکده فنی و مهندسی به حمایت از این فراخوان بپردازند. بنا به گزارش صفحه فیس بوک بیست و پنج اردیبهشت در بخشی از این بیانیه آمده است که: « ما جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان حمایت خود را در راستای تصمیم گرفته شده از جانب سایر دانشجویان سبز کشور مبنی بر اعتصاب دانشجویی در اعتراض به سرکوب دانشجویان،حضور بی اندازه ی نیروهای امنیتی،نبود آزادی بیان و ستاره دار شدن جمع کثیری از دانشجویان نخبه ی کشورو... اعلام میداریم و همزمان با همه دانشگاههای کشور روز یکشنبه،25 اردیبهشت ما از ساعت 12 ظهر اعتصاب خود را آغاز می نماییم. لازم به ذکر است این تجمع در مقابل دانشکده ی فنی مهندسی آغاز خواهد شد لذا از همه ی سبز اندیشان خواهشمندیم که در مقابل این دانشکده حضور سبز خود را به عمل برسانند. از همه ی اساتید و دانشجویان آزادی خواه و سبز اندیش خواستاریم از حقوق به یغما رفته ی ملت و خود دفاع کرده و یاران دبستانی خود را همراهی کنند . این را بدانیم که همیشه آتش های بزرگ نتیجه ی جرقه ها کوچک هستند! لازم به ذکر است این تجمع مسالمت آمیز بوده و مسئولیت حفظ امنیت کلیه ی دانشجویان و معترضان به عهده ی مسئولین دانشگاه و نیروهای حراست میباشد.» همچنین در بیانیه دیگری جمعی از دانشجویان معترض تربیت معلم کرج ضمن حمایت از بهار اعتراضات دانشجویی شرکت خود را در این اعتراض سراسری اعلام نموده اند. در قسمتی از این بیانیه آمده است کهما جمعی از دانشجویان تربیت معلم حمایت خود را از این حرکت اعلام میکنیم و به تمامی دانشجویان این دانشگاه پیام می دهیم که به جمع ما بپیوندند و اعتراض خود نسبت به تغییرات جدید در دانشگاه های کشور را به گوش کسانی که میخواهند شان دانشجو را به زیر بکشند برسانند» اخبار مختلف حاکیست موج حمایت های دانشجویی دانشگاههای مختلف همچنان ادامه دارد. شایان ذکر ایت که جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران با صدور ششمین بیانیه خود ضمن در خواست از مسئولین شورای هماهنگی و مشاورین رهبران دربند جنبش سبز از آنها خوایتند تا از این اعتراضات حمایت رسمی بنمایندو هشدار دادند که عدم حمایت آنان منجر به عقیم ماندن این موج اعتراضی و عدم کسب نتیجه مطلوب خواهد گردید. همچنین صفحه فیس بوک بیست و پنج اردیبهشت ماه اعلام نموده است که به زودی اولین بیانیه رسمی خود را صادر می نماید
منبع : سایت پیک ایران
Read more