۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

دومینوی دموکراسی در منطقه و مواضع کمپین سفارت سبز

تنها یک سال و اندی پس از ظهور جنبش مسالمت جويانه ی سبز مردم ایران ، متعاقب انتخابات ریاست جمهوری مهندسی شده خرداد سال 1388 ، به نظر می رسد مردم تحت ظلم و ستم کشورهای منطقه نيز با الهام از شور و شوق جوانان فهیم ایران برای آزادی و استقرار دموکراسی در کشور، یکی پس از دیگری به دنبال خروج از سیطره ی ظلم و ستم حکام دیکتاتور و جائربرآمده اند و وزش نسیم دموکراسی خواهی درمنطقه مهم و با اهميت خاورميانه تمامی کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری درنورديده است.

ظهور قیام های پياپی مردمی در کشورهای منطقه شمال آفریقا همچون تونس، الجزایر و همچنين کشورهای عربی منطقه خاورمیانه همانند اردن ، سوریه ، یمن و مصر طی هفته ها و روزهای اخير موجب گشته تا باند مافیایی کودتاچی رژیم جمهوری اسلامی ، که همچنان گرفتار تبعات کودتای سال گذشته اش می باشد، سراسیمه رأس هرم قدرت را پس از غیبتی طولانی به نماز جمعه دولتی کشاند و از آن تریبون قیام های مردمی به وقوع پیوسته در آن کشورها را ملهم از انقلاب اسلامی سال 1357 ایران و با عنوان بیداری اسلامی ارزيابی نمايد.

اما درهمين رابطه واکنش های انجام شده به این نوع قرائت رژیم ولی فقیه قابل توجه بوده است. ابتدا از سوی رهبران مبارز و دموکراسی خواه 12 حزب میانه روی مصر و همچنين از جانب منسجم ترين و قوی ترين جريان سیاسی - مذهبی با انتشار بیانیه هایی نسبت به دخالت رژیم جمهوری اسلامی در امور آن کشور هشدار داده اند و انقلاب مردم مصر را نه اسلامی ، بلکه مصری دانسته اند و آن را متعلق به همه مسلمانان ، مسیحیان و تمامی گروهها و فرقه ها قلمداد کرده اند.

کمپین سفارت سبز ضمن ارج گذاردن به جنبش های آزادیخواهانه ی مردم کشورهای منطقه ، معتقد است جنبش سبز عدالتخواهی مردم ایران ، که از سال گذشته تاکنون از سوی حاکمين بر ایران به آتش و خون کشیده شده ، بهترین فرزندان این مرز و بوم به کام مرگ افتاده ، زندانی و مورد تعدی و تجاوز و شکنجه و اعدام شده اند، قربانی انحصارطلبی خودکامگانی شدند تا دیگر ملت های منطقه و جهان به دام گروههای افراطی و ضد بشری گرفتار نگردند. جامعه جهانی سال گذشته مردم ایران را تنها گذارد و رئیس جمهور دموکرات مآب ایالات متحده آمریکا حتی یک بارهم ترک قدرت از جانب خامنه ای را خواستار نگردید، اما اکنون به فاصله چند روز از آغاز و اوج قیام مصر علیه مهمترین هم پیمان آن کشور درمنطقه ، جهانیان شاهد صراحت لهجه باراک اوباما برای ترک حسنی مبارک از اریکه قدرت می باشند. درهمين راستا کمپين سفارت سبز هرگز موافق با اتخاذ اقدامی درجهت آسیب رساندن به مردم ایران نبوده است. ما خواهان تحریم های هوشمندی می باشیم که تغذیه مالی دستگاه های سرکوب گر در ایران را هدف قرار دهند و هیچیک از کشورهای عضو جامعه جهانی نتواند آن تحريم ها را به هر شکلی مورد نقض قرار داده و از طرق مختلف به انجام معاملات پنهانی خود با جمهوری اسلامی ادامه دهد.

درخاتمه کمپین سفارت سبز در شرایط کنونی تنها گزینه برای رهایی مردم ایران و جهان از معضل رژیم جمهوری اسلامی را قطع همه جانبه روابط سیاسی کشورهای جامعه جهانی با آن رژیم و ممانعت از حضور مقامات دولت کودتا درمجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد می داند.

کمپین سفارت سبز – 18 بهمن 1389

Read more