۱۳۹۳ خرداد ۱۶, جمعه

نقشه راه جمهوری اسلامی برای ادامه حیات خویش


پس ازآخرین آزمایشات اتمی کره شمالی در بهمن ماه 
سال گذشته برابر با 12 فوریه 2013 که با تکنولوژی کره شمالی وسرمایه جمهوری اسلامی انجام گرفت ، رهبر نظام اسلامی طی جلسه ای مشترک با سران سه قوه و فرماندهان سپاه ،ارتش و امنای نزدیک به خود آخرین بررسی ها ،جهت اتخاذ تاکتیک های لازم بمنظور دسترسی به اهداف استراتژیک نظام را بررسی نمود،که نتیجه آن ارائه گزارشی از سوی هر یک از نهادها و ارائه نقشه راه برای آینده نظام بود. خلاصه این نقشه راه عبارت است از:
-تحریم ها منجر باین گردیده که نظام از لحاظ اقتصادی در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته،وضعیت معیشتی اکثریت مردم به مرحله بحران رسیده و خطر شورش گرسنگان و تهدستان هر لحظه تمامیت رژیم را تهدید می کند.
-نظام پس از آزمایشات اخیر در کره شمالی به طور کامل به تکنولوژی تولید بمب اتمی تا مرحله آزمایش و تولید انبوه آن نائل گردیده،اما بعلت تحریم ها،دسترسی به وسائل و ابزار کلاهک اتمی با توجه به لغو قرارداد خرید موشک های اس 300 توسط مسکو (بخاطر تحریم های شورای امنیت)به حد صفر رسیده و تکنولوژی بومی و مونتاژ و کپی برداری از تکنولوژی کره شمالی نیز در حد خواست و نظر جمهوری اسلامی نبوده و اهداف نهایی را از لحاظ استاندارد های بین المللی و پیشرفته تامین نمی کند.
پس از مطالعه این گزارشات و مشورت های نهایی با معتمدین و متخصصین امر درداخل وخارج از کشور،دستورات زیر بشکل فتوا گونه به سه قوه و سپاه صادر گردید:
-با تدبیر کامل و در نظر گرفتن مصالح عالی نظام عده ای از شخصیت های نظام که نسبتا چهره بین المللی و منطقه ای قابل قبولی دارند،بصورت ویترین سیاسی نظام در راس امور سیاست خارجی بخصوص جهت حل و فصل مسائل اتمی و تحریم ها،قرار گیرند.
در غایت امر تیم مذاکرات اتمی با تروئیکای اتحادیه اروپا در توافقات اتمی سعد آباد(اکتبر 2003) متشکل از روحانی و ظریف ،برای این امر مهم انتخاب میشوند.
-طبق تدابیری و با توجه به مذاکرات و قول و قرار های قبلی با آمریکایی ها در عمان، پیشنهادهای مورد نظر بیت رهبری جمهوری اسلامی به مذاکره کنندگان آمریکای به شرح ذیل ارائه شده است :
الف- دادن تعهد به اینکه اقدامی در جهت تغییر نظام انجام نگیرد.
ب-منافع نظام در افغانستان،عراق،لبنان،سوریه حفظ گردد.
ج-لغو تحریم ها جامع و مانع بوده و آمریکایی ها هم پیمانان غربی خود را نیز تشویق باین تعهد نمایند.
در مقابل ج.ا تعهد می کند اقدامات زیر را انجام دهد:
الف-فتوایی از سوی رهبری مبنی بر حرام بودن تولید و مصرف بمب اتمی صادر شود. با شرط لغو تحریم ها از اقداماتی که رنگ و بوی تولید بمب اتمی میدهد،اجتناب نماید.
ب-بعلت شرایط انقلاب اسلامی و گذشته نظام و وصیتنامه رهبر انقلاب و قانون اساسی،نظام نمی تواند بصورت آشکار و بشکل سابق در نظام گذشته تبدیل به ژاندارم منطقه ای غرب گردد.ضمناً بمنظور جلوگیری از حساسیت و تحریک شرق در مرحله اول،با اتخاذ سیاست موازنه مثبت(دادن امتیاز به هر دو طرف) سعی نماید بطور محرمانه ،منافع غرب را در منطقه تامین،سرانجام و در راس آن بصورت ابزار امنیتی غرب در منطقه خاورمیانه در آمده و هرگز اقدامی جهت بالا بردن قیمت نفت صادراتی در اوپک انجام ندهد.
ج-نظر باینکه دولتمردان غرب تحت فشار نهادهای مدنی جوامع غربی قرار نگیرند نظام متعهد میگردد شرایط جاری در صحنه سیاسی موجود در صحنه روابط بین المللی را پذیرفته و دست به اقداماتی نزند که موجبات به خطر افتادن تداوم حاکمیت این دولت ها و ایجاد آشوب های اجتماعی درین جوامع گردد.
د- غرب حق دارد برای آرام کردن جامعه مدنی خود (اعم از احزاب و گروهها و جمعیت ها و لابی ها و گروههای فشار و نفوذ مدنی مردمی و حقوق بشری) از برخی اقدامات افراطیون نظام انتقاد علنی نموده و نظام حق دارد در درون خود بهر نوع گفتمان و تبلیغی که مصلحت اش اقتضی می کند دست بزند بشرطی که مطالب اظهار شده و تبلیغی به مرحله عمل نرسد و در مرحله حرف و اعتراض باقی بماند تا کل توافقات را مورد مخاطره قرار ندهد.
دستآوردهای اوباما و کاخ سفید ازین اقدامات و تعهدات نظام این خواهد بود که بدون جنگ و هزینه خود و متحدین اش توانسته تولید بمب اتمی نظام را خنثی و جمهوری اسلامی را وادار به انجام تعهدات پیمان عدم گسترش سلاح اتمی(ان،پی،تی) نماید.
در مقابل این تعهدات نظام آقای اوباما یک تعهد ویژه ای را در قبال نظام پذیرفته و متعهد میشود و آن اینست که آمریکا هرگز در تقویت جهان سنی علیه جهان شیعه با محوریت جمهوری اسلامی اقدامی نکند.
با توجه بمراتب فوق اتخاذ سیاست موازنه مثبت در ارتباط با شرق و غرب همان سیاست دوران قاجاریه است که برای بقای خود مجبور بودند بر خلاف منافع ملی به روسیه و انگلستان باج بدهند.آنزمان برخی از دولتمردان قاجاریه وابسته به روسیه و بعضی وابسته به انگلستان بودند .
اکنون اگر برخی از دولتمردان رژیم از روسیه طرفداری می کنند و برخی از غرب و در راس آن،آمریکا و حتی در تیم مذاکرات اتمی نیز این تقسیم بندی کاملاً مشهود است،بخاطراین می باشد که رهبر رژیم بخاطر استیصال ناشی از تحریم ها ، ورشکستگی اقتصادی ناشی از 8 سال مدیریت دولتمردان نا آگاه به مسائل اقتصادی اما متخصص شعار،همچنین بخاطر اینکه خیالش از بابت دسترسی به تکنولوژی تولید بمب اتمی راحت شده اما بخاطر تحریم ها امکانات لازم برای حصول به حمل و شلیک این بمب ها همچون موشک های اس 300 و قاره پیما را ندارد.در نتیجه مجبور گردیده با اتخاذ سیاست موازنه مثبت یعنی دادن امتیاز به هر دو حریف،زمان و موقعیت طلایی و نیز امکانات مالی برای تداوم برنامه های متوقف شده (بنا به مصلحت فعلی) را باز یابد.
بنظر میرسد در چنین موقعیتی و تعامل رژیم با دیگران علیه ملت ایران بمنظور تداوم بقای خود و نیزدر فقدان سازمان های مردم نهاد و نهادهای مدنی و جامعه مدنی آزاد در ایران همچون تشکل های صنفی و کارگری و احزاب و جمعیت ها ، تنها چاره منحصر بفرد ما ملت ایران این است که خود را در حال اماده باش دائم نگه داریم تا در اولین فرصتی که بدست می آوریم و خوشبختانه ازین فرصت ها با توجه به تعهد رژیم به غرب جهت حفظ ظاهری مسائلی چون انتخابات و غیره فراوان در اختیار داریم.بطور متحد و یکپارچه تکلیف خود را با این رژیم انیرانی یک سره نماییم.
باید هوشیاری ایرانی خود را حفظ نموده از ترفند های دام گستری رژیم و در باغ سبز نشان دادن های آن که عمدتاً بخاطر شناسائی مبارزین و سپس دستگیری آنها در لحظه ویژه ای است جلو گیری نماییم.هرگز و هیچگاه نباید فراموش کنیم که این جنگ های لفظی بین اصلاح طلبان حکومتی و اصولگراهای رژیم یک جنگ زرگری است.

کمپین سفارت سبز
دفتر مرکزی اسلو-نروژ
هفدهم خرداد 1393 مطابق به هفتم ژوئن 2014

Read more