۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

وضعیت جمهوری اسلامی از دیدگاه اکبرهاشمی رفسنجانی پس از ردصلاحیت توسط شورای نگهبان


اکبرهاشمی رفسنجانی پس از ردصلاحیت توسط شورای نگهبان جمهوری اسلامی برای نخستین بار دهان گشود و اطلاعاتی را از وضع هولناک کشور و خطراتی که از خارج کشور را تهدید می کند فاش ساخت. اطلاعاتی که تاکنون خواص حکومتی داشتند اما به اطلاع مردم رسانده نمی شد تا بدانند کشور درچه وضع و موقعیتی است.
 هاشمی گفت:که با درک خطراتی که در کمین ایران و نظام است پا به میدان گذاشتم اما آنها که وضع نظام و کشور را به نقطه انفجاری رسانده اند مانع شدند.  وی همچنین گفت که خطر تجزیه آذربایجان و بلوچستان جدی است و بدنبال آن حمله نظامی در برنامه است.
 اطلاعاتی که او در باره برباد رفتن دلارهای نفتی در بانک های خارجی داد، کلاهی که چینی ها با استفاده از تحریم ها بر سر ایران گذاشتند و لفت و لیسی دلاری که هندی ها کردند و مشغول اند، بخش هائی از افشاگری هاشمی بود.
هاشمی درباره وضع داروئی در کشور گفت: دولت بعدی که بیش از 500 هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار استچگونه می خواهد مملکت را اداره کند؟ پولی نمانده و اگر هم باشد قابل انتقال به داخلنیست. پول های خارجی را به چین دادیم و آنها با دریافت هزینه ای آن را بهیوآن تبدیل کردند و بعد هم گفتند به جای پول کالا می دهیم و بعد از آن هم گفتند نه هر کالایی، بلکه آنچه خودمان تعیین می کنیم می دهیم.
هند هم آمده نفت ما را با قیمتی خیلی ارزان می خرد اما حاضر نیست حتی روپیه بپردازد. این گزارش وزیر بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی است که در یکی از جلسات تلخ مجمع آمدند و گفتند
افتخاراتی که ايران چه قبل و چه بعد از انقلاب داشت کتمان شدنی نيست و ايران کشوری عزيز بود. من خودم با ماشين همه کشورهای اروپايی را گشتم و رانندگی کردم. از اين کشور به آن کشور می خواستم بروم فقط پاسپورت را نشان می دادم. حالا به جايی رسيديم که مردم امروز می ترسند زن خودشان را با خود به سفر خارجی ببرند چون بی اهانتی می شود.
ما کشاورزی کوچکی داریم. با سم های چینی محصولات پارسال و امسال را از دست دادیم. حالا ببینید مردمی که داروی چینی می خورند چه می کشند. چند سال پیش تمام بهترین داروهای دنیا را می خریدیم. وضع دارو و غذا این شده و هیچکس نمی داند فردا چه می شود.
کاسب وقتی جنس می دهد باید جایگزین آن را بخرد اما نمی داند فردا باید به چه قیمتی جایگزین کند و ناچار آن را نگه می دارد. 
در مجلس سنای آمریکا دو طرح خطرناک وجود دارد. منتظر انتخابات بودند که تکلیف روشن شود و گویا از این پس فعال می شوند. 
Read more