۱۳۹۲ فروردین ۳۰, جمعه

درخواست وزیر خارجه امریکا ازکنگره مبنی برعدم تصویب تحریم های جدیدعلیه جمهوری اسلامی تا پیش ازاتمام نمایش انتصاباتی بیت خامنه ای!


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره این کشور خواسته تا در تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی شتاب نکنند.

آقای کری که پنجشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا صحبت می کرد، تاکید کرد که دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درجمهوری اسلامی باقی است و اوضاع در این کشور مشخص نیست.


جان کری که تا چند ماه پیشتر رئیس کمیته روابط خارجی سنا بود در پاسخ به سوال سناتور رابرت منندز، رئیس جدید این کمیته گفت: "ما می دانیم که شرایط در اینجا، در سنا شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری چگونه است. پس می توانید تصور کنید که آنها دو ماه قبل از انتخابات خودشان چه شرایطی دارند. به نظر من باید قدری صبور باشیم. ما شرایط را زیر نظر داریم. "

مجلس سنای آمریکا در حال بررسی یک قطعنامه است که بر حمایت آمریکا از اسرائیل در صورت اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی   تاکید می کند.
این قطعنامه برنامه اتمی جمهوری اسلامی  را تهدیدی بین المللی توصیف کرده است و خواهان اجرای کامل تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی شده است.

سناتور منندز یکی از تهیه کنندگان این قطعنامه است.

این قطعنامه سه شنبه گذشته در کمیته روابط خارجی سنا تصویب شد و باید برای تصویب نهایی در صحن مجلس سنا به رای گیری گذاشته شود.
از سوی دیگر، سناتور جمهوریخواه، مارک کرک در پی تصویب طرح جدیدی است که مقام های جمهوری اسلامی متهم به نقض حقوق بشر را هدف می گیرد و تحریم های مالی و تجاری را علیه این کشور شدت می بخشد.

جان کری در سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس سنا از آنان خواست در اقدام های آتی خود در رابطه باجمهوری اسلامی، با وزارت امور خارجه آمریکا مشورت کنند.
  او شکست گفت و گوهای اخیر گروه ۱+۵ با ایران را مایوس کننده خواند.

به گفته آقای کری، او شخصا فکر نمی کند که رخداد مهمی در دو ماه آینده در ایران رخ دهد، مگر این که این کشور بخواهد که سانترفیوژهای جدید را نصب و عملیاتی کند که در آن صورت ایالات متحده از آن مطلع خواهد شد.

جان کری تاکید کرد که دولت باراک اوباما مصمم است که از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای پیشگیری کند و از همکاری اطلاعاتی نزدیک کاخ سفید با اسرائیل خبر داد.
 وی ادامه داد که دیپلماسی همچنان گزینه اول دولت آمریکا در برابر برنامه اتمی جمهوری اسلامی است ولی تاکید کرد فرصت موفقیت مذاکرات همیشگی نیست و به پایان خواهد رسید.


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین سفر اخیر محمود احمدی نژاد، به کشورهای آفریقایی را یک رویداد منفی عنوان کرد.

شایان ذکر است که تاکنون مقامات غربی عنوان می کردند که خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی تصمیم گیرنده اصلی در پروژه هسته ای می باشد ولی اکنون منتظر نمایش انتصاباتی بیت خامنه ای هستند ۰ 
جای بسیارتامل دارد٬ گویا لابی امریکای حکومت اسلامی درمذاکرات پنهانی به پیشرفتهای رسیده اند و این یک فرصت خوب برای رهبرجمهوری اسلامی است تا فارغ ازمشکلات بین المللی به سرکوب مخالفان درداخل ادامه داده و پروژه مشروعیت سازی برای حکومت اسلامی  را تکمیل نماید۰

Read more