۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

اعطای پناهندگی دولت فنلاند به آقای حسین علیزاده

اعطای پناهندگی دولت فنلاند به آقای حسین علیزاده


ملت سرافراز ایران

به دنبال استعفای آقای حسین علیزاده کاردار موقت و معاون سفارت ایران در هلسینکی که اقدام خود را اعتراضی به تقلب انتخاباتی سال 88 و از آن بدتر سرکوب بیرحمانه ملت بی پناه ایران اعلام نمود، بدینوسیله به اطلاع عموم هموطنان ارجمند می رساند که دولت محترم فنلاند با درک درست از اوضاع داخلی ایران موافقت خود را با اعطای پناهندگی سیاسی به سفیر سبز کشورمان آقای حسین علیزاده اعلام نموده است. این در حالی است که اعطای پناهندگی به ایشان از زمان تقاضای رسمی پناهندگی، کمتر از یک ماه به طول انجامید.

اقدام دولت فنلاند در اعطای پناهدگی در این مدت کوتاه، نشان از درک عمیق این دولت به عنوان یک عضو متعهد اتحادیه اروپا و جامعه جهانی از تحولات جاری و مبارزات ملت ایران است که منجر به شکل گرفتن جنبش سبز شده است.

کمپین سفارت سبز وظیفه خود می داند ضمن قدردانی خود از این اقدام عاجل دولت فنلاند، قویا مراتب سپاس عمیق خود را از ریاست محترم جمهور فنلاند سرکار خانم هالونن برای خودداری از ارسال پیام تبریک برای انتخاب به اصطلاح مجدد محمود احمدی نژاد ابراز می دارد. خودداری ریییس جمهور محترم فنلاند از تبریک به محمود احمدی نژاد، پیام روشنی بود به ملت ایران که دولت فنلاند خود را در کنار ملت ایران و رای دزدیده شده آنان می داند. جای تردیدی نیست این دو اقدام خردمندانه دولت دوست فنلاند، در خاطره تاریخی ملت ایران و در آینده مناسبات سیاسی دو کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

2010-10-27

کمپین سفارت سبز

www.sefaratesabz.com

Read more