۱۳۹۲ آبان ۲۵, شنبه

جلوگیری ازانجام تحریم های جدیدعلیه جمهوری اسلامی پیام حسنیت اوباما به خامنه ای است !

در آستانه دور جدید مذاکرات ژنو بر سر مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ، دولت اوباما تلاش می‌کند از تصویب تحریم‌های جدید علیه آنها در سنا جلوگیری کند تا از ضربه خوردن به روند مذاکرات و دیپلماسی پیشگیری نماید. از سوی دیگر تنش و جنگ لفظی میان آمریکا و اسرائیل بر سر این توافق افزایش یافته است. رسانه‌ اسرائیلی هارتز در این رابطه نوشت: لحن تند میان اورشلیم و واشنگتن ادامه دارد. آمریکا ارزیابی‌های اسرائیل را از توافق با جمهوری اسلامی غیر واقعی‌ می‌داند و نتانیاهو هشدار میدهد که یک "توافق بد" میتواند به جنگ منجر شود.
باراک اوباما، رئیس جمهوی ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه به کنگره این کشور درباره تصویب تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت این اقدام می‌تواند «پیامدهایی ناخواسته» داشته باشد. باراک اوباما تصریح کرد توافق احتمالی با تهران توسعه بیشتر برنامه اتمی آنها را متوقف می‌کند. اوباما که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، اظهار کرد که اگر این توافق عملی شود، جمهوری اسلامی زمان بیشتری نیاز خواهد داشت که به ظرفیت ساخت بمب برسد. رئیس جمهوری ایالات متحده تصریح کرد: «بیایید ببینیم که چقدر آ؟نها واقعا می‌خواهند این مسئله از راه‌ دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز حل شود.» اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که شمار قابل توجهی از سناتورها و نمایندگان آمریکایی مصر هستند که تحریم‌های تازه‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع شود. کمیته بانکداری سنا هم‌اکنون طرح تازه‌ای را برای تحریم‌ بیشتر در دست بررسی دارد.
شایان ذکر است که بنابر صحبتهای مقامات ارشد دولت روحانی ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران در شرایط سقوط است و لذا کمک آمریکا و دولتهای اروپای به جمهوری اسلامی در چنین شرایطی،می تواند از بروز هرج ومرج در ایران جلوگیری کند. 
براساس تحلیل آنها ثبات ایران درشرایط امروز منطقه خاورمیانه به نفع جامعه جهانی خواهد بود و مقامات آمریکائی و اروپائی به این نکته توجه خاص داشته و درصدد کمک به حفظ ثبات و بقای جمهوری اسلامی در چهارچوب یک توافق موقت و تحمل برخی شرایط به آنها می باشد .
از سوی دیگر اوباما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت عنوان کرد که آمریکا هیچ برنامه ای برای تغییر رژیم در ایران ندارد ولذا در این شرایط فوق العاده که حکومت اسلامی با آن روبرو است  جلوگیری ازانجام تحریم های جدید در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی می تواند پیام حسنیت اوباما به خامنه ای باشد. 
Read more