۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

بیا تا بهمنی دیگر بسازیم

Read more

درخواست مجوز راهپیمایی از سوی موسوی و کروبی


میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه‌ای به وزیر کشور، اعلام کردند که قصد دارند برای همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه، به ویژه قیام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی در این دو کشور، مردم را به راهپیمایی دعوت کنند./ خامنه‌ای جمعه گذشته تحولات مصر و تونس را «حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی» نامید. اگر حکومت آقای خامنه‌ای در گفته‌های صداقت دارد باید اجازه دهد مردم ایران دستکم ‌برای حمایت از مردم مصر و تونس، راهپیمایی کنند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، اعلام کردند که قصد دارند برای همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه، به ویژه قیام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی در این دو کشور، مردم را به راهپیمایی دعوت کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه اخیر از تحولات کشورهای شمال افریقا استقبال کرد و گفت «حوادث امروز شمال آفریقا برای ملت ایران معنی خاصی دارد. این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.»
کاخ سفید بلافاصله به این سخنان علی خامنه‌ای واکنش نشان داد و گفت اگر آقای خامنه‌ای در گفته‌های صداقت دارد اجازه دهد مردم ایران نیز تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «دنیا از این استقبال خواهد کرد که در ایران نیز مردم بتوانند به طور مسالمت آمیز مانند رخدادهای قاهره دست به اعتراض بزنند.»
اخوان‌المسلمین نیز که اصلی ترین گروه سیاسی اسلام‌گرای مخالف دولت مصر است، در پاسخ به اظهارات خامنه‌ای اعلام کرد که قیام مردم مصر شامل همه اقشار این کشور نظیر مسلمانان، مسیحیان و تمامی نگرش‌های سیاسی موجود در مصر است و برخلاف ادعای علی خامنه‌ای یک «انقلاب اسلامی» نیست.
به گزارش کلمه، زمان این راهپیمایی مردمی، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۳ بعدازظهر و مسیر آن، از میدان امام حسین تا میدان آزادی اعلام شده است.
متن کامل نامه موسوی و کروبی بدین شرح است:
جناب آقای نجار
وزیر محترم کشور
سلام علیکم
بدینوسیله به اطلاع می رساند که به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه بویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور، درخواست صدور مجوز برای دعوت به راهپیمایی مردمی طبق اصل بیست و هفت قانون اساسی در جهت حمایت از قیام مردم این دو کشور مسلمان را در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۳ بعدازظهر از میدان امام حسین تا میدان آزادی را داریم.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی

Read more