۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

تغییرات گسترده در وزارت امورخارجه به منظور پیشبرد سیاست خارجی تهاجمی!

بنابر اخباردریافتی از همکاران شاغل کمپین سفارت سبز در مرکز در راستای سیاست خارجی تهاجمی رژیم و برخورد با فعالین جنبش سبز درخارج ازکشوربا هماهنگی نهادهای امنیتی - اطلاعاتی وسپاه تغییرات گسترده ای در وزارت امورخارجه به وقوع پیوسته است .
در پی تغییرات اخیر در ساختار وزارت‌خارجه و کاهش معاونت‌ها، آقای حسین امیرعبداللهیان مدیرکل خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت‌خارجه به‌عنوان معاون عربی و آفریقای وزارت‌خارجه منصوب و آقای حمید بیات نیز به‌جای امیرعبداللهیان به سمت مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا منصوب گردیدند .
شایان ذکر است در ساختار جدید وزارت امورخارجه ، معاونت‌های خاورمیانه و مشترک المنافع و آفریقا منحل و به‌جای آنها معاونت عربی و آفریقا تشکیل شده و آقای هادی سلیمانپور که پیش از این عهده‌دار معاونت آفریقای وزارت‌خارجه بود در حال حاضر به‌عنوان رئیس مرکز آموزش و پژوهشهای بین‌المللی منصوب گردید.
همچنین آقای محمدرضا رئوف شیبانی که پیش از این عهده‌دار معاونت خاورمیانه و مشترک المنافع بود به‌عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شدند.
درراستای تغییرات انجام شده ازسوی آقای علی اکبر صالحی وزیر خارجه که قول آن را به اصولگراهای تندروی مجلس داده بود اخبار دریافتی حکایت ازآن دارد که آقای سید عباس عراقچی سفیر کنونی ایران در توکیو قرار است به سمت معاونت آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع منصوب شود ودر پی انتصاب علی آهنی معاون اروپا و آمریکای وزارت‌خارجه به‌عنوان سفیر جدید ایران در پاریس ، علی اصغر خاجی سفیر کنونی ایران در بروکسل به‌جای آهنی عهده‌دار این سمت گردد .
همچنین آقای ابوالفضل ظهره‌وند معاون سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سفیر اسبق ایران در ایتالیا و از نزدیکان آقای هاشمی ثمره مشاور ارشد احمدی نژاد به جای آقای فداحسین مالکی عازم سفارت کابل می باشند و آقای بهنام بهروز که سفیر سابق حكومت اسلامي در سریلانکا بوده به جای آقای مهدی هنردوست به یونان می‌رود تا عهده‌دار سفارت در آتن شود. آقای حسنی‌پور هم که قبلا سفیر اسبق در گابن بوده به جای آقای محمد رحیمی گرجی به عنوان سفیر جدید در داکار راهی سریلانکا می‌گردد . آقای محمدی رئیس اداره سوم آسیای جنوب شرقی وزارت خارجه هم به جای سید مجتبی روزبهانی به عنوان سفیر جدید در مانیل (فیلیپین) منصوب شده است وآقای علیرضا حقیقان هم قرار است به جای ماشاءالله شاکری به عنوان سفیر جدید در پاکستان راهی این کشور شوند.
با توجه به تغییرات گسترده در ساختار این وزارت خانه و رویکرد جدید مقامات امنیتی به نوع فعالیتهای سفارتخانه ها در راستای سیاست خارجی تهاجمی حکومت باید منتظرتحولات جدیدی در نحوه برخورد رژیم با فعالین سیاسی در خارج از کشور و گروههای تروریستی مورد حمایت رژیم در منطقه باشیم .
Read more