۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

دست و دلبازی اوباما با پول های ملت ایران !

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از يك مقام ارشد دولت آمريكا نوشته است : به دنبال اولين دور اميدوار كننده مذاكرات هسته اي با جمهوری اسلامی ، دولت اوباما با هدف كاهش آلام تحريم ها، در حال ارزيابي طرحي است كه در صورت اقدامات خاص تهران در راستاي برنامه هسته اي، جمهوری اسلامی به دارايي هاي مسدود شده خود در آمريكا دسترسي خواهد يافت.
روزنامه نيويورك تايمز افزود: بر اساس اين طرح، آمريكا مي تواند دارايي هاي مسدود شده ايران را به صورت قسطي پرداخت كند تا از مخاطرات سياسي و ديپلماتيك لغو تحريم هايي كه از جانب ائتلاف كشورهاي مختلف اعمال شدند، دوري كند.
اين مقام ارشد آمريكايي افزود: اين طرح كه در كاخ سفيد و وزارت خارجه در دست بررسي است، همچنين اين امكان را براي باراك اوباما فراهم مي كند تا در واكنش به پيشنهادهاي جمهوری اسلامی ، بدون بر هم زدن سازوكار تحريم هايي كه دولت آمريكا سال ها وقت صرف اعمال و اجراي آنها كرد، از مذاكرات بيرون آيد. 
یکی از مشکلاتی که در محافل داخل رسانه‌ای و سیاسی آمریکا بارها به آن اشاره شده، این است که آنها در چه مقطعی از توافق با جمهوری اسلامی باید با کاهش تحریم‌ها به گام‌های عملی ایران پاسخ دهند؟ و اگر جمهوری اسلامی گام‌های لازم برای رفع آنچه غربی‌ها به آن نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای می‌گویند، بردارد، آمریکا در برابر این گام‌های جمهوری اسلامی باید چگونه عمل کند؟ یک نگرانی که بارها از آمریکایی‌ها شنیده شده این است که اگر تنها یک آجر از دیوار تحریم‌های ضد جمهوری اسلامی برداشته شوند کل آنچه طی این سالها ساخته شده فرو می‌ریزد، زیرا برداشت بسیاری از کشورها و کمپانی‌ها این را به عنوان نشانه‌ای خواهند دید که بحران به پایان رسیده و آنها مجاز به تبادل و تجارت با جمهوری اسلامی هستند. با این حال، اگر آمریکا به گام‌های عملی جمهوری اسلامی بدون رفع تحریم‌ها پاسخ دهد جمهوری اسلامی نیازی به توافق بر سر برنامه هسته‌ای خود نخواهد دید. این باعث شده برخی در دولت اوباما راه دیگری را انتخاب کنند که رفع فشارهای مالی از جمهوری اسلامی ، بدون برداشتن تحریم‌ها است. در حال حاضر50 میلیارد دلار از پول های جمهوری اسلامی در بانکهای سرتاسر جهان مسدود شده‌اند که این اقدام به خاطر تلاش‌های کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا است. 
در واقع، دولت اوباما قصد دارد پاداش امیتازگیری احتمالی از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را با پول خود مردم ایران بدهد و با این اقدام خود ضمن حفظ چهره حقوق بشری خود ، خزانه خالی جمهوری اسلامی را برای دادن بدهی های معوقه پیمانکاران سپاه پاسداران و نهاد های تحت امربیت ولی امر مسلمین جهان را فراهم نموده بدون آنکه حتی یکی از تحریم های بین المللی سخت و شکننده را علیه مردم ایران لغوکند.

Read more