۱۳۹۴ شهریور ۱۹, پنجشنبه

آیا آمریکا برای تغییر درجمهوری اسلامی توافق هسته‌ای را پذیرفته است؟

افرادی که مخالف توافق هستند نه جنگ طلبند و نه تحت تاثیر لابی‌ها اسرائیل هستند. آنچه مسلم است اینکه دولت باراک اوباما در کاخ سفید نیز این‌ را خوبی می‌داند.
در حقیقت امر، توافق هسته‌ای با نظام جمهوری اسلامی درخصوص سلاح هسته‌ای نیست بلکه توافق برای بازگرداندن ایران به جامعه بین الملل است تا به عنوان یک نیروی خوب  و فعال در کنارجامعه جهانی به تعصبات سنی گری پایان دهد؛ چیزی که در اعمال داعش و القاعده مشاهده می‌شود.
در همین راستا نیزآقای ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفته است : امیدواریم مواضع منطقه‌ای رهبری جمهوری اسلامی تغییر کند.
ما امیدواریم که جمهوری اسلامی مواضع اش در قبال حمایت از تروریسم و برخی اقدامات بی ثبات کننده در منطقه را تغییر دهد.
حاکمان جمهوری اسلامی از ناقضان حقوق بشر حمایت می‌کند و ادبیات بدی در قبال آمریکا و اسرائیل دارند. این یک نتیجه بسیار خوبی خواهد بود که آنها به جامعه بین‌المللی پیوسته و مواضع خود را عوض کنند.
وی ادامه گفته است : می‌خواهم این را بگویم که توافق هسته ای،یک توافق بسیار محکم است. اگر ما از این توافق کنار برویم،‌ ما به تنهایی از آن خارج خواهیم شد و وحدت و یکپارچگی 1+5 دیگر باقی نمی‌ماند و البته اگر این وحدت و یکپارچگی نباشد تاثیر تحریم‌ها کاهش می‌یابد. این اقدام به معنای ضربه‌ای به رهبری دیپلماتیک آمریکا خواهد بود و همچنین برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را فارغ از مکانیسم راستی‌آزمایی و نظارتی که این توافق بر روی آن اعمال می‌کند، رها خواهد کرد.
شایان ذکر است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۱۸ شهریور در یک سخنرانی، آمریکا را بدتر از ابلیس خواند و گفت که صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید.
خامنه‌ای با ذکر این که روح‌الله خمینی در «حرکتی پرمغز» به آمریکا لقب «شیطان بزرگ» داد، گفت: «رئیس همه‌ شیطان‌های عالم، ابلیس است، اما ابلیس کارش فقط اغوا و فریب است درحالی‌که آمریکا هم اغوا می‌کند، هم کشتار هم تحریم و هم فریب و ریاکاری».
خامنه ای از کسانی که به گفته او سعی می‌کنند تا «چهره‌ی بدتر از ابلیسِ آمریکا را فرشته‌ی نجات جلوه دهند» انتقاد کرد و گفت: «کدام عقل و وجدان اجازه می‌دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟».
حال با وجود این تناقض در رفتارو گفتار مقامات جمهوری اسلامی آیا آمریکا موفق خواهد شد تا جمهوری اسلامی را به دوست خود تبدیل کند ؟ 

کمپین سفارت سبز

Read more