۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

دعوت جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران از دانشجویان برای اعتراض به فضای امنیتی - اطلاعاتی حاکم بر این دانشگاه در روز 25 اردیبهشت ماه

دعوت جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران از دانشجویان برای اعتراض به فضای امنیتی - اطلاعاتی حاکم بر این دانشگاه در روز 25 اردیبهشت ماه

امسال در حالی روز کارگر و روز معلم را گرامی می داریم که تعدادی از معلمان و کارگران عزیز تنها به جرم مطالبات به حق خود همچنان در بند دولت کودتا به سر می برند و آنچه که بر این غم افزون می کند حصر غیر شرعی و غیر قانونی سران جنبش سبز در سالروز این روزهای خجسته می باشد. از سوی دیگر بسیاری از نخبگان علمی و سیاسی کشور یا محبوس بوده و یا با پروندهایی مفتوح در وضعیتی بلاتکلیف همچنان در انتظار صدور و یا اجرای احکام ناعادلانه دادگاه های انقلاب به سر می برند. در عرصه بین المللی نیز جنایت و قساوت حاکمان مسلمان نما آنچنان است که دل هر آزاده ای را به درد می آورد ، گرچه سیمای دروغ و ریای دولت کودتا سعی در سانسور و واژگون نمایی تحولات برخی از کشورهای اسلامی دارد ولی در دنیای کنونی ارتباطات این بی اخلاقی خبری چیزی جزء آب در هاون کوبیدن نمی باشد.

در عرصه داخلی کشور بیشترین سرکوب ها در دانشگاهها صورت پذیرفته و دانشگاه تهران در دو سال گذشته بر طبق آمار و ارقام در این راه بیشترین هزینه را پرداخت نموده است. از آغاز تاسیس دانشگاه تهران تا به امروز این دانشگاه نقش بسیار مهمی را در تحولات سیاسی کشور بر عهده داشته است و همواره محل خیزش جنبش های آزادیخواهانه و دیکتاتور ستیز بوده و در تمامی دوران حیات خود برای حاکمان غیر پاسخگو و تمامیت خواه مشکلاتی را پدید آورده است. لذا اقتدارگرایان در همان ابتدای به دست گرفتن قدرت با انتخاب شخصی با سابقه امنیتی و اطلاعاتی در پی حل این معزل بر آمدند. به حق ریاست فعلی دانشگاه تاکنون بیشترین خدمت را به اقتدارگرایان و بالاخص دولت کودتا نموده است. زیرا در طی چندین سال گذشته با ترفندهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی به حذف اساتید و دانشجویان منتقد پرداخته است. اخراج ، تعلیق ، احضار ، بازداشت اساتید و دانشجویان ، تهدید و ارعاب مخالفین و منتقدین ، جذب و گزینش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در قالب دانشجو ، بازنشستگی اجباری اساتید ، پرونده سازی های قضایی و دهها ترفند دیگر امنیتی از خدمات این ریاست به دولت کودتا می باشد. این فضای امنیتی و اطلاعاتی در ماههای اخیر به حدی تشدید یافته است که فضای علمی و پژوهشی دانشگاه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و دانشگاه را به حیاط خلوتی برای ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی و نهاد رهبری تبدیل نموده است.
لذا ما جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی ضمن تبریک روز کارگر و معلم به تمامی کارگران زحمتکش و معلمان و اساتید بزرگوار کشور ، برای پایان دادن به وضعیت امنیتی دانشگاه تهران در قالب اعتراضی صنفی از اساتید و دانشجویان عزیز کلیه دانشکده های مختلف دانشگاه تهران می خواهیم در روز یکشنبه مورخ 25 اردیبهشت ماه با تعطیلی کلیه کلاس های درسی خود اعتراض خود را نسبت به امنیتی شدن فضای دانشگاه تهران به گوش مسئولین برسانند. در همین راستا از تمامی واحدهای مختلف صنفی دانشکده ها و دیگر گروههای دانشجویی و همچنین فعالان دانشجویی و شبکه های اجتماعی تشکیل شده در فضای مجازی مرتبط با دانشگاه تهران می خواهیم با عنایت به کمبود امکانات و فضای به شدت امنیتی دانشگاه با تمام توان خود برای اطلاع رسانی این روز اعتصاب تلاش نموده و ایده های ابتکاری خود را برای نمایش این اعتراض در دانشکده های مختلف به کار بندند.
بی تردید شرکت دانشجویان عزیز و اساتید بزرگوار دانشگاه تهران در این اعتراض صنفی می تواند پیش زمینه جلوگیری از بسیاری از وقایع ناگوار در حال وقوع در این دانشگاه باشد که جایگاه علمی و سیاسی دانشگاه تهران را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

جمعی از اعضای انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكی

یازدهم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود

Read more