۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

بیانیه کمپین سفارت سبز ،در محکومیت قتل دختر، در مراسم خاکسپاری پدر، توسط اراذل و اوباش علی خامنه ای ،رهبر جمهوری اسلامی

هاله سحابی ،قبلا در اعتراض به تحلیف رییس جمهور کودتا، در مقابل مجلس رژیم اسلامی ،بازداشت و تا دو هفته پیش، در زندان اوین بود . علیرغم تشدید بیماری پدر، در اوایل اردیبهشت ،بعلت عدم امضای تعهدنامه با مرخصی وی جهت رفتن به بالین پدر محتضرش موافقت نشده بود.پس از مرخصی مشروط نیز ،از اینکه نتوانسته بود، پدرش را پیش از به کما رفتن ببیند ،غصه مند بود.آخرین آرزوی دختر، شرکت بی دغدغه در مراسم خاکسپاری پدر بود.اما اراذل و اوباش مزدور و فدایی ولی فقیه، که توحش ضدبشری،ددمنشی،بی رحمی،سنگدلی و خونخواری را از رهبر و قائدشان علی خامنه ای آزموده و دستور گرفته اند،هاله سحابی را قبل از خاکسپاری پدر با باطوم،پنجه بکس و مشت و لگد کشتند . در قتل وی همه دولتها و کسانی که علیرغم تحریم اقتصادی رژیم اسلامی توسط مرجع قانونی بین المللی، یعنی شورای امنیت سازمان ملل متحد،با این رژیم اهریمنی مراوده و معامله داشته اند ،شریکند و دستشان به این جنایت ،و هزاران جنایت دیگر شبیه به آن آغشته است .تا زمانیکه این رژیم ضد بشری بازای فروش هر لیتر نفت توان خرید یک باطوم سرکوب را دارد ،به این جنایات ادامه خواهد داد.آیا وقت آن نرسیده ،وجدان بشریت آگاه،این رژیم مافیا تروریستی را تحریم مطلق سیاسی ،اقتصادی نموده ،تنها باز مانده دوران ننگ بشریت را همچون رژیم های سابق آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم یان اسمیت زیمباوه ،از عضویت در سازمان ملل اخراج و عاملین چنین جنایات ضد بشری را محاکمه و مجازات نماید؟
کمپین سفارت سبز
دفتر مرکزی اسلو
نروژ

Read more

نیروهای لباس شخصی با ایجاد تشنج در مراسم ختم عزت سحابی، منجر به مرگ دخترش هاله سحابی شدند

بنابر اعلام یک روزنامه نگار که در محل مراسم تدفین عزت الله سحابی حاضر بود به کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفت که هاله سحابی پس از مداخله ماموران لباس شخصی و درحالی که فضای مراسم بسیارمتشنج بود و پس ازاینکه ماموران جنازه پدرش را با خود بردند دچار حمله قلبی شد و به دنبال آن پیش از اینکه به درمانگاه لواسان برده شد درگذشت. این روزنامه نگار به کمیپن گفت که حضور لباس شخصی ها و ماموران امنیتی در این مراسم زیاد بود و در جریان مراسم ضرب وشتم صورت گرفت. وی به کمپین گفت هم اکنون بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم راهی خانه مرحوم هاله سحابی واقع در منطقه گیشاهستند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با ابراز عمیق تاسف از واقعه درگذشت هاله سحابی در مراسم تدفین پدرش حضور نیروهای لباس شخصی و ایجادفضایی که منجر به درگذشت این فعال سیاسی و پژوهشگر دینی شد را محکوم می کند و آن را نشانه بارزی از سرکوب شدید فعالان سیاسی و جامعه مدنی ایران می داند که حتی در مراسم تدفین عزیزان خود نیز شاهد میدان داری نیروهای امنیتی و آزار واذیت سیستماتیک افرادناپاسخگوی بی هویت هستند.

این روزنامه نگار گفت هاله سحابی، ۵۶ ساله، عکس پدرش را در دست گرفته بود که یک سری نیروهای لباس شخصی به وی حمله کردند که عکس را از او بگیرند. او سپس به سمت تابوت می رود اما او را با ضرب و شتم از جنازه دور می کنند و با خود می برند. این روزنامه نگار که در چندین بار به دلیل تاثر زیاد مجبور به قطع تلفن شد گفت که ضرب و شتم لباس شخصی ها شوک آور بود. کمپین به دنبال دریافت اخبار موثق به تکمیل این خبر اقدام خواهد کرد.

یکی از شاهدان عینی دیگر به کمپین گفت: « قراربود احمد منتظری بیاید و بالای سر جنازه عزت سحابی نماز بخواند که ماموران امنیتی اجازه ندادند. نیروهای امنیتی می گویند که هیچ نیازی به مراسم و یا نماز نیست. بعد خانواده سحابی مخالفت می کنند و نمی گذارند. انها جنازه را به زور از زمین برمی دارند. اما هاله و بقیه مقاومت می کنند. خانم سحابی مریض احوال هم بود. در این میان چند مشت هم خورد و در میان ازدحام جمعیت وشلوغی حالش بد می شود و به نظرم حتی قبل از رسیدن به درمانگاه لواسان فوت شدند.»

هاله سحابی روز ۱۴ مرداد ۸۸ همزمان با مراسم تحلیف محموداحمدی نژاد در نزدیکی مجلس شورای اسلامی دستگیر و پس از مدتی بازداشت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

Read more