۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

اعتراض به سیاست خارجی رهبرجمهوری اسلامی توسط مشاور اموربین الملل ایشان

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ، روز پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین، به انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی پرداخت و گفت: «این چه وضعی است که در سیاست خارجی داریم».
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،

ولایتی «بخش مهم مشکلات امروز» جامعه ایران را نتیجه سیاست خارجی دولت دانست و اظهار داشت: «آن‌طور که باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم».
او همچنین با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی گفت: «اگر تدبیر می‌شد، بسیاری از تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد که امیدواریم در آینده برطرف شود».
انتقادات از سیاست خارجی دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که مقاماتجمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند، نظرات آیت‌الله خامنه‌ای در شکل‌گیری این سیاست‌ها تعیین‌کننده بوده است.
رهبرجمهوری اسلامی بارها و به‌صراحت از سیاست خارجی دولت آقای احمدی‌نژاد حمایت کرده و آن را باعث «عزت و اعتبار جمهوری اسلامی» دانسته است.
با این همه علی‌اکبر ولایتی اکنون بر لزوم «خروج» از وضعیت فعلی روابط خارجیجمهوری اسلامی تاکید می‌کند و می‌گوید که «می‌توان با دنیا رابطه خوب داشت».
او افزود: «در حوزه سیاست خارجی و روابط با کشورها نیز می‌توانیم کار بسیاری انجام دهیم نه در طولانی‌مدت، بلکه بنده با تکیه بر تجربیاتم می‌گویم که می‌توانیم از وضع فعلی روابط خارجی خارج شویم».
شایان ذکراست که علی‌ اکبر ولایتی مدت  ۱۶ سال سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را عهده دار بوده است 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر