۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

سکوت تعدای از گروه های مخالف رژیم در داخل و خارج کشور به فراخوان آقای رضا پهلوی از شورای امنیت سازمان ملل در محاکمه رهبر ، چرا؟ به قلم احمد ملکی

در روز 24 آذرماه سال 1390 شمسی، شاهزادۀ رضا پهلوی با انتشار فراخوانی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که رهبر جمهوری اسلامی ایران را به اتهام جنایات علیه بشریت از سوی دیوان بین المللی لاهه محاکمه کند.
چند نکته بسیار مهم برای روشن شدن اذهان عمومی و ملت عزیز ایران ضروری است.
یک – کمپین سفارت سبز با بیانیه ای از حرکت بسیار هوشمندانه و انسان دوستانه آقای رضا پهلوی در دفاع از حقوق بشر و محاکمه آقای خامنه ای به اتهام جنایت علیه بشریت حمایت قاطع نموده و اعلام می دارد که مسبب تمام بدبختی و جنایات ضد بشری که در رژیم جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد و مسئول اصلی تمام این نابسامانی ها، شخص اول مملکت می باشد و بجاست جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری از این خواسته ملت ایران حمایت نمایند و هر چه زودتر زمینه محاکمه نامبرده فراهم آید.
دوم – بسی جای تعجب دارد در حالیکه افرادی در داخل کشور همچون آقای نوری زاد با شجاعت تمام پرده از جنایات حاکمیت آقای خامنه ای بر می دارد و تحت شدیدترین حملات وفشاری که بر او و خانواده اش وارد می گردد سکوت ننموده بلکه  فجیع ترین و ضد انسانی ترین اعمالی  که توسط جمهوری اسلامی در زندان ها و فشار بر خانواده های زندانیان ، به طرق مختلف اعمال می گردد و از کثیف ترین شیوه های ممکن جهت ساکت کردن زندانی استفاده می کنند که در قرن 21 در جهان معاصر نظیری ندارد و به گفته آیت الله منتظری و آقای نوری زاد و دیگران ، در زمان حکومت شاه هر گزاین جنایات و فشارها و این شیوه ها علیه خانواده های زندانیان دیده نشده است.

اما امروز بدستور رهبر ایران بدترین رفتار به اعلی درجه خود رسیده است. آقای نوری زاد که فردی  خودی و دلسوز با صدای رسای خود و افشای این رفتارهای شنیع آورحکومت تحت امرآقای خامنه ای را به چالش کشیده  و ستون های ولی فقیه را نشانه رفته است .

اما بعضی از گروه های جنبش سبز در داخل و بخصوص در خارج از کشور به تماشای این جنایات مشغول شده و حمایت از این عمل بین المللی در محاکمه آقای خامنه ای به عنوان جنایتکار جنگی حمایتی ننموده بلکه حتی خبر این کنفرانس مهم را نیز در اخبار خود منعکس نکرده  اند.

سوال مهم و اساسی در این برهه حساس تاریخی اینجاست که اگر این گروه ها مخالف جنایات صورت گرفته رژیم جمهوری اسلامی ایران به رهبری آقای خامنه ای هستند پس چرا از این ابتکار و عمل مهم حمایت نمی نمایند مگر، همیشه نمی گویند که رهبر مسئول این فاجعه و جنایات می باشد.

پس سکوت، و عدم حمایت از محاکمه آقای خامنه ای چیست؟ در حالیکه رهبران جنبش سبز تحت فشار شدید می باشند و در زندان بسر می برند و آقای خامنه ای مسئول تمام این نابسامانی هاست چرا باید از حرکت و محاکمه رهبر جنایت کار ایران که کشور و ملت ایران را به طرف نابودی می کشاند سکوت کنند.

تاکی ملت ایران باید شاهد منیت و تفرقه گروه های مخالف باشند اگر همه گروه ها موافق آزادی ایران و ایجاد دمکراسی هستند و مسبب اصلی تمام این بدبدختی و جنایت ها را ولی فقیه ایران می دانند پس سکوتشان در این برهه حساس از تاریخ ایران چیست؟

 بهتر است پاسخگو باشند و بیش از این مسیر دمکراسی و آزادی ایران را به تعویق نیندازند و همه با هم دست در دست یکدیگر یک صدا از محاکمه رهبر جمهوری اسلامی ایران حمایت نمایند وگرنه فردا دیر است و پشیمانی سودی ندارد روزی که کشور ایران درگیر جنگ و یا باج دادن به روسیه و چین باشد و زندانیان بسیاری که تحت شدیدترین شکنجه های قرون وسطایی در سیاهچال ها گرفتار این دژخیم می باشند و ما در داخل یا خارج از کشور بفکر منافع شخصی و گروهی خود باشیم.
دفاع از حقوق بشر و محاکمه عامل جنایت از اساسی ترین محور کاری تمام انسان های آزاد در جهان می باشد.
احمد ملکی 17/12/2011
عضو کمپین سفارت سبز و دیپلمات ناراضی
www.sefaratesabz.com

۷ نظر:

  1. براستی که جای افسوس است که سازمان های سیاسی ایران بجای پُشتیبانی از این گام دلاورانه و هوشیارانه-ی شاهزاده رضا پهلوی در راستای فروزان کردن آتش جنبش آزادیخواهی مردم ایران، در یک خاموشی گورستانی فرورفته اند و گزراش نشست رسانه ای او در پاریس را یا بازتاب ندادند و یا در گوشه-ی گزارش های شاخه ای روزنامه های خودشان گذاشتند.

    پاسخحذف
  2. آخه مسخره ها کی این شاهزادیه ناکام رو تحویل میگیره؟وارث یک دیکتاتور؟هه هه هه.خوش خیالها.

    پاسخحذف
  3. باسپاس از کمپین سبز- دفتر مرکزی اسلو

    با درودهای فراوان - ضمن تائید وموافقت با بیانیه های شما در کشاندن دیکتاتورتاریخ سید علی خامنه ای به دادگاه بین المللی و حمایت شاهزاده رضا پهلوی ناجی ایران که 34 سال همیشه در صحنه
    سیاسی ومبارز بودند وتا توانستند صدای مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند .بعنوان یک غربت زده
    28 ساله در خارج از کشور وعاشق میهنم ایران ودر تمام مبارزات وتظاهرات علیه این حکومت ضدبشری نقش
    داشته ام . منهم بعنوان یک ایرانی ارزوی سیدعلی
    خامنه ای وسران جنایتکارو فرمانبران بدون چون و چرای رهبر خامنه ای را در دادگاه بین المللی ببینم . با ارزوی انروز حکم بین اللملی این جنایتکاران تاریخ بخصوص سید علی خامنه ای دستور دهنده.

    پاسخحذف
  4. درودبرشما اقای محمد رضا حیدری /

    درود بر شرف وانسانیت شما که به مردم ایران

    پیوستید . ومن همان زمان در تمام سایت ها نوشتم و

    واین کار با شهامت وغیرت ایرانی بودن شما با تمام

    فشارها و تهدیدها از طرف رژیم راپذیرا شدید

    وزیر بار نرفتید راستودم . وایکاش دیپلماتهای

    دیگر هم اگاهی شما را داشتند . درود بر شما

    پاسخحذف
  5. گزارش اخیر از دست داشتن حکومت جمهوری اسلامی در

    حمله 11سپتامبر . که فقط دستور دهنده خامنه ای

    است . حرف . فقط حرف رهبر است


    حکم دادگاه آمریکایی در مورد نقش رژیم در حمله ۱۱ سپتامبر

    رادیو آلمان: دادگاهی در آمریکا جمهوری اسلامی ایران را در کنار تروریست‌های القاعده و طالبان مسئول انفجار برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ معرفی کرد. جمهوری اسلامی همچنین متهم شده به تعدادی از اعضای القاعده پناه داده است.

    یک دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا در نیویورک با حکمی که روز پنج‌شنبه (اول دی‌ماه، ۲۲ دسامبر) به وقت محلی صادر شد جمهوری اسلامی را به مشارکت در عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کرده است. این دادگاه برای بررسی درخواست یک صد میلیارد دلاری غرامت از سوی بازماندگان این واقعه تشکیل شده است.


    اتهام همکاری با عاملان انفجار ۱۱ سپتامبر

    با رای دادگاه نیویورک انتظار می‌رود روابط تهران و واشنگتن تیره‌تر از پیش شود. وکیلان پرونده‌ی یاد شده هفته‌ی گذشته در جریان طرح شکایت خود، ایران را متهم به حمایت از تروریست‌هایی کرده بودند که عاملان حمله به برج‌های مرکز تجارت جهانی شناخته می‌شوند. تهران همچنین به همکاری با شبکه تروریستی القاعده متهم شده است.

    مسئولان ایران هنوز واکنشی به رای دادگاه نشان نداده‌اند، اما پیشتر هر گونه ارتباط با تروریست‌های شبکه القاعده را تکذیب کرده‌اند. در یک دهه‌ی گذشته خبرها و گزارش‌های فراوانی در مورد حضور برخی از نزدیکان بن لادن، رهبر القاعده که در ماه مه سال جاری میلادی در یک عملیات کماندویی در پاکستان کشته شد، و اعضای ارشد این شبکه در ایران منتشر شده که همواره با انکار تهران روبرو بوده است.

    ایران متهم است دست‌کم امکان رفت و آمد آزاد برخی از مهره‌های مهم القاعده را فراهم کرده و یکی از همسران و چند فرزند بن‌لادن را پناه داده است. چند ماه پیش پناهنده شدن یکی از دختران بن‌لادن به سفارت عربستان سعودی در تهران برخی از شایعات در این رابطه را تقویت کرد. دختر بن‌لادن ادعا کرده که با مادر و چند عضو خانواده‌اش در خانه‌ای نزدیک تهران که به وسیله ماموران امنیتی جمهوری اسلامی تحت نظر بوده زندگی می‌کرده است.


    جایزه‌ی ده میلیون دلاری برای دست‌گیری همکار القاعده در ایران

    همزمان با اعلام رای دادگاه نیویورک، دولت ایالات متحده برای کسانی که با دادن اطلاعات دستگیری یاسین السوری، از رهبران شبکه تروریستی القاعده را میسر کنند ده میلیون دلار جایزه تعیین کرد. آمریکا این فرد را ساکن ایران و از تامین‌کنندگان پول برای القاعده معرفی می‌کند.

    رابرت هرتینگ، یکی از کارشناسان برجسته‌ی امنیتی وزارت خارجه ایالات متحده، روز پنج‌شنبه، اول دی‌ماه در واشنگتن ضمن تایید خبر تعیین پاداش برای دستگیری السوری گفت، او مسئولیت امور مالی القاعده را بر عهده دارد و از نام مستعار عبدالعزیز خلیلی نیز استفاده می‌کند.

    به گزارش اشپیگل آنلاین واشنگتن السوری را متهم می‌کند که از ایران به سازمان‌دهی امور مالی القاعده و جذب منابع برای فعالیت‌های تروریستی مشغول است. ظاهرا این فرد در تامین هزینه‌ی انتقال دواطلبان همکاری با القاعده از کشورهای خاورمیانه به پاکستان نقش مهمی بر عهده دارد.


    «ایران، گذرگاه مالی القاعده»

    دولت آمریکا می‌گوید به منظور جلب همکاری مردم در مبارزه با تروریسم برای دستگیری شماری از رهبران القاعده جایزه تعیین کرده است. در صدر این فهرست امین الظواهری، رهبر جدید القاعده قرار دارد. برای اطلاعاتی که به دستگیری او منجر شود ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است.

    ابتدای مرداد ماه سال جاری نیز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ایران را یکی از گذرگاه‌های مهم انتقال پول برای القاعده معرفی کرده بود. در این بیانیه ایران متهم شده است که از سال ۲۰۰۵ میلادی به السوری امکان داده در این کشور اقامت و فعالیت کند. بنابر این گزارش السوری با جمع‌آوری پول برای رهبران القاعده آن را از طریق ایران به پاکستان منتقل می‌کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند عطیه عبدالرحمن، یکی از فرماندهان برجسته‌ی القاعده نیز از سال ۲۰۱۰ میلادی به دستور مستقیم شخص بن‌لادن به عنوان فرستاده‌ی این شبکه تروریستی به ایران اعزام شده است.

    جمهوری اسلامی هرگونه همکاری با فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی را به شدت تکذیب می‌کند و خود را قربانی فعالیت‌های تروریستی می‌خواند. واشنگتن در مقابل ادعا می‌کند شواهد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد تهران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

    پاسخحذف
  6. بخوانید که این رژیم حتی به هم لباسی خود یک اخوند هم لباسشان است رحم نمیکنند . چرا که ایت الله بروجردی بک سکولار است . این دومین حمله نا جوانمردانه به ایت الله بروجردی است . اولی به دستورژیم قصد کشتن وی رادر زندان داشتند . اخه به چه گناهی . بروجردی فقط گفته دین باید از سیاست جدا باشد . حدود 5 سال زندان در بد ترین شرایط انهم با یک شخص مریض .

    * هجوم مامورین به سلول آیت الله کاظمینی بروجردی*
    خبرگزاری هرانا - دوشنبه چند تن از مامورین دادگاه ویژه روحانیت با هماهنگی مسئولین زندان اوین، به سلول آقای بروجردی مراجعه کرده و وسایل ایشان را تفتیش کردند.

    بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، مامورین که با خشونت و بکاربردن الفاظ زشت با وی برخورد کرده و ضمن جاسوس خطاب کردن ایشان اقدام به ضبط لباس ها و داروهای وی نمودند.

    ضبط داروهای ایشان با توجه به بیماری های مختلف این زندانی موجب در خطر قرار گرفتن جان این زندانی خواهد شد.

    پاسخحذف
  7. درود بر اقای حسین علیزاده دیپلمات سابق بریده

    شده از رژیم . مصاحبه ایشان در پارازیت را دیدم .

    چقدر جالب وموشکافانه مسائل را مطرح کردند .

    پاسخحذف