۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

صبح امروز دوزنداني سياسي، جعفر كاظمي و محمد علي حاج آّقايي اعدام شدند


كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها : بامداد امروز زندانيان سياسي جعفر كاظمي و محمد علي حاج آّقايي (هر دو به اتهام اریباط و همکاری با مجاهدین) اعدام شدند . لازم به توضيح است كه روز سه شنبه 28 دي جعفر کاظمی و محمد علی آقایی بطور ناگهانی از بند 350 خارج و به بند 209 برده شدند و سر بازجوی اوین آخوندی بنام علوی که از شکنجه گران و تصمیم گیرندگان در باره احکام زندانیان سیاسی می باشد آنها را تحت شدیدترین فشارها قرار داد تا از آنها مصاحبۀ تلویزیونی بگیرد ولی علیرغم شکجه های روحی و جسمی از پذیرفتن مصاحبۀ تلویزیونی خوداری کردند.علوی پس از نا امید شدند از گرفتن مصاحبۀ تلویزیونی آنها را به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام انتقال داد. و سرانجام امروز كه زمان ملاقات بوده است اين دوزنداني را اعدام كردند.

ضحاک ایران در یک جنایت سبعانه دیگر خون دو زندانی سیاسی را بر زمین ریخت
بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صبح امروز زندانیان سیاسی جعفر کاظمی و محمد علی آقایی بدون اطلاع و وداع با خانواده هایشان اعدام شدند.
زمانیکه خانواده آقای کاظمی همانند هر هفته عازم زندان اوین بودند و خود را برای ملاقات آماده می کردند از ورود به سالن منع شدند و به آنها خبر شوک کننده اجرای حکم جنایتکاران و ضد بشری اعدام را دادند. خانواده آقای کاظمی خواستار تحویل گرفتن پیکر عزیزشان را می نمودند به آنها گفته شد بروید به پزشک قانونی و از آنجا تحویل بگیرید.
به نظر می آید که ولی فقیه علی خامنه ای دستور قتل عام تدریجی زندانیان سیاسی را صادر نموده است و هر از گاهی برای ایجاد رعب و وحشت احکام ضد بشری اعدام را به اجرا می گذارد.
شهیدان راه آزادی مردم ایران جعفر کاظمی و محمد علی آقایی سه شنبه هفتۀ گذشته به بند 209 زندان اوین برده شدند و توسط آخوندی با نام مستعار علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات و شکنجه گران در زندان اوین تحت فشار قرار گرفتند تا وادار به مصاحبۀ تلویزیونی شوند که با جواب قاطع رد این دو زندانی سیاسی مواجه شدند و سپس آنها را برای اجرای حکم اعدام به پای جوبۀ دار بردند ولی به دلایل نامشخصی حکم ضد بشری اعدام در آخرین لحظات به تعویق افتاد.
لازم به یادآوری است شهید راه آزادی مردم ایران جعفر کاظمی 48 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد. شغل او لیتوگراف است و لیتوگرافی تمامی کتب درسی و جزوات دانشگاه امیر کبیر را درشرکت خصوصی خود به عهده داشت او همچنین در چند سال گذشته چاپ کتب درسی این دانشگاه و سایر موسسات را به عهده داشت. زندانی سیاسی جعفر کاظمی روز 27 شهریور در میدان 7 حوض توسط 4 ماشین مامورین وزارت اطلاعات محاصره و دستگیر شد و 74 روز در سلول انفرادی بند 209 تحت شکنجه های و حشیانه جسمی و روحی قرار داشت. پرونده زندانی سیاسی جعفر کاظمی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال شد و توسط فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 محاکمه شد.درپرونده آقای کاظمی هیچ دلیل ومدرکی دال بر انجام عملی وجود ندارد. مقیسه ای بر مبنای اتهاماتی مانند ؛محاربه،تبلیغ علیه نظام،اقدام علیه امنیت نظام،سازماندهی دانشجویان امیر کبیر،رفت و آمد خانوادگی با زندانیان سیاسی سابق و موارد دیگروی را به اعدام محکوم کرد. محمد مقیسه ای نسبت به زندانیان سیاسی سابق کینه ای عمیق دارد و بارها این را بیان کرده است . او به آنها می گوید: شما ها را باید همان موقع اعدام می کردیم و اشتباه کردیم که چنین کاری را انجام ندادیم . این حکم توسط احمد زرگر رئیس شعبه 36 تجدید نظردادگاه انقلاب مورد تایید قرار گرفت.احمد زرگر از بازجویان دهۀ 60 می باشد و خود او در شکنجه زندانیان سیاسی شرکت داشته است. زنده یاد جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد او از سال 1360 تا اواخر سال 1369 در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر