۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

سنگال به خاطر عزل متكی قطع رابطه میکند

تابنک : در حالی كه مشاجرات در مورد شیوه بركناری متكی در محافل خبری و حتی در میان مردم هنوز ادامه دارد و افكار عمومی به نحوه بركناری و خارج از عرف منوچهر متكی واكنش نشان می دهند و آن را نوعی خلع سلاح كردن مامور اعزامی كشور و بی اعتبار كردن فرستاده رسمی جمهوری اسلامی در مقابل طرف خارجی قلمداد می كنند، اخبار رسیده حاكی از آن است كه مقامات سنگال نیز به این اقدام رئیس جمهور ایران واكنش نشان داده و خواهان عذرخواهی رسمی ایران از این كشور شده اند.

به گزارش «تابناك»، ظاهرا سفارت سنگال در تهران پیغام تهدید آمیزی به وزارت خارجه ارسال كرده و در آن خواهان عذرخواهی رسمی مقامات ایران از این حادثه شده اند.

بنابر این گزارش مقامات سنگال همچنین به این خواسته بسنده نكرده و تهدید كرده اند كه اگر به صورت رسمی از این كشور عذرخواهی نشود، سفارت خود را در تهران تعطیل خواهند كرد.

این در حالی است كه در چند روز گذشته برخی از سایت های خبری نیز گزارش هایی را منتشر كرده بودند؛ مبنی بر اینكه حدود 20 كشور آفریقایی در واكنش به عدم تحقق وعده های احمدی نژاد كه در سفر به این كشورها قول انجام آنها را داده بود، تهدید كرده اند كه سفارتخانه های خود را در تهران تعطیل خواهند كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر